Mika – Boum Boum Boum

MIKA-Boum-Boum-Boum-2014-1200x1200

Alhoewel het hoogstwaarschijnlijk volgens de laatste berichten nog wachten is tot begin volgend jaar voor een fonkelnieuw album van Mika is hij er wel terug met een gloednieuwe zomersingle. En net zoals “Elle Me Dit” helemaal in het Frans, maar wel met een heel simpele tekst die zelfs de Amerikanen verstaan, zoals de backing vocal in het begin van het nummer verteld.

“Boum Boum Boum” is misschien de meest rechttoerechtaan-tekst die Mika ooit schreef. Waar de meeste van zijn nummers catchy en vrolijke tunes hebben met een doorleefde en diepere, soms droevige, tekst bij klinkt deze single ontzettend vrolijk en heeft niemand een tekening nodig om te weten waarover het gaat.

Volgens Mika schreef hij het nummer na een avondje op restaurant met Doriand (co-writer van dit nummer) waar de obers de gordijnen dicht trokken toen een man in het appartement aan de overkant van de straat naakt te zien was. Mika vond het feit dat mensen zich hieraan stoorden eerder choquerend dan de naaktheid zelf en algauw waren enkele servetten vol geschreven met de nogal simpele Franse tekst.

Ondanks dat ik hoop dat het nieuwe album niet vol van deze nogal zeer simpele teksten zal staan hoop ik wel dat dit de richting is die Mika terug zal uitgaan, minder elektronisch en iets meer catchy zoals het voorheen was. En dan zwijg ik nog over de fantastische cover van de single die weer helemaal in zijn getrouwe stijl is, en dus niet zoals “The Origin of Love”, want ondanks dat hij een knappe man is (of toch naar mijn mening, voor zover ik daar van iets ken…) heb ik lever zijn cartoon-covers dan zijn foto… Want dat is Mika. Let ook op de details van deze cover overigens.😉

“Boum Boum Boum” werd voorzien van een geweldige videoclip die vandaag gereleased wordt en hopelijk zorgt dat het nummer vanaf nu meer radio-airplay krijgt. De videoclip is alleszins in lijn met hoe videoclips vroeger waren. Echte halve films met een eigen verhaal en geen simpel geplayback van de artiest in een studio. Daarnaast werd ik ook helemaal verliefd op de dame in het begin van de videoclip… De videoclip vind je daaronder!😉

mika

Geef een reactie

