Koning Filip

01d02fac7e430339b3c9926565d54d907f1a0167d6

Tijdens het afgelopen weekend kreeg ik wisselgeld terug dat wel heel erg blonk en dus nog niet bijzonder lang in omloop kon zijn. Omdat er soms wel een aantal mooie, nieuwe, munten in omloop komen vind ik het altijd de moeite waard om een blik te werpen op welke munt het exact is.

Vorig jaar had ik bijvoorbeeld een speciale munt (herdenkingsmunsten zijn overigens steeds stukken van €2) ter ere van het 100-jarig bestaan van het KMI, een stuk voor het 10-jarig bestaan van de Euro. Daarnaast kwam ik ook een Sloveense munt tegen met de poëet France Prešeren op.

Deze keer was het een munt met onze ‘nieuwe’ Koning Filip op. Eentje die ik voldoende zal tegenkomen over de komende jaren om niet te bewaren…😉

One thought on “Koning Filip

Geef een reactie

