Tonijnsalade-date

Nu de blok stilaan aan de deur begint te kloppen en het ook echt spannend wordt in de zoektocht een stageplaats (die overigens (en jammer genoeg) nog steeds bezig is, met alle stress die er bij komt kijken…) bleek het dit weekend een bijzonder druk weekend!

Vrijdag kwam het nichtje uit West-Vlaanderen op bezoek en vierden we samen mama haar verjaardag. Een hele dag shopten we de winkels van Sint-Niklaas (half) leeg en deden we nog superkoopjes (zo kocht ik mooie winterjas en een nieuwe blazer met gigantische kortingen, altijd fijn!) In de Pasta en Zo kreeg mama een speciaal, geïmproviseerd verjaardagstaart en smulden we lekker onze buikjes vol. Eline had niet alleen cadeau’s mee voor de jarige maar ook voor mij en mijn broer, zo kreeg ik “In Flanders Fields”, een boek van Herwig Verleyen. Daarnaast kreeg ik ook nog een superknap pinguïnbeeldje van mama.

Zaterdag’s kwam de vriend van het nichtje dan achter en ook Lara zakte helemaal af voor mijn mama haar wereldbefaamde tonijnsalade. Lara ken ik al langer van Tumblr, maar het is pas dit jaar dat ik haar (eerder toevallig) ontmoette op school nu ze ook op HoGent studeerde. Een heel academiejaar aten we vaak samen in het schoolrestaurant, en na heel wat gestoef over “mijn” mama haar tonijnsalade moest ze uiteraard komen proeven of al dat gestoef terecht was Normaal was het de bedoeling dat Lara de enige gaste zou zijn, maar het werd uiteindelijk een impromptu twucnh met Eline, haar vriend maar ook mijn broer en zijn lief die thuis waren. Een groot gezelschap, maar onder de stralende zon genoten we van al het lekkers en werd het een superfijne namiddag.

Donderdag had ik nog een mailtje gehad van iemand van Mika’s crew met een uitnodiging voor filmopnames afgelopen zaterdag in het Centraal Station van Antwerpen. Jammer genoeg had ik dus al plannen, maar achteraf bekeken ben ik niet heel erg teleurgesteld dat het niet kon doorgaan, want er was hier ook leuk gezelschap te gast!

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

En vandaag is het vooral uitrusten, want na al het plezier is mijn kaars helemaal uitgebrand.

 

3 thoughts on “Tonijnsalade-date

Geef een reactie

