Stage

Nu de (meeste) vakken afgerond zijn van mijn opleiding KMO-management is het moment aangebroken voor de laatste stap voor het afronden van de opleiding: stage en bachelorproef.

Afgelopen zomer had ik dus een heuse zoektocht naar een geschikte stageplaats die daarnaast ook een fijn onderwerp of project hadden voor een bachelorproef. Ik ging enkele keren op gesprek en enkele keren zag het er ook allemaal veelbelovend uit en ging het gesprek zelfs al naar de agenda en het samenzitten over welke mogelijke projecten ik mee zou kunnen uitwerken.

Jammer genoeg kreeg ik uiteindelijk toch steeds een “neen”en omdat de deadline voor het uploaden van het stagevoorstel vastgesteld stond op voorbije maandag contacteerde ik de studiecoördinator en de stagecoördinatrice met mijn probleem. Zij stuurden op hun beurt enkele vacature’s door voor een stageplaats en zaterdagavond had ik een stageplaats waar ik sowieso mocht beginnen en een ander waar ik maandag op gesprek kon.

Ondanks dat voor het gesprek vrij zeker was om bij het eerste bedrijf te beginnen door een fantastische opdracht en de directe flexibiliteit kwam ik buiten na het gesprek met een fijn gevoel en was ik enorm aan het twijfelen. Gelukkig brengt tijd niet alleen raad maar praat je ook met enkele mensen  (en is er de fantastische Inga die even nuchter alles bekijkt, los van alle gemakken die een keuze kon opleveren) en was ik ’s avonds van mijn keuze overtuigd.

Sinds deze ochtend zijn alle documenten voor het stagevoorstel ingediend bij de school en start ik vanaf maandag 29 september mijn stage bij Forcit, een duurzaam webagency in het centrum van Gent met enkele interessante spin-offs.

Het is nog enkele weken weg, maar ik kijk nu al enorm uit naar een onwaarschijnlijk intense en spannende periode dat sowieso interessant en leerzaam zal worden!

5 thoughts on “Stage

Geef een reactie

