It’s a wrap!

Twaalf weken, zo’n goede 3 maanden, zijn voorbij gevlogen. Het zit er op vanaf nu, de stage is officieel over. Het enige wat, qua stage, nog rest is het invullen van het logboek van de afgelopen week en dat indienden op het online platform. En dan is het echt officieel gedaan.

Afgelopen zomer heb ik meermaals gestressed omdat het vinden van een stageplaats maar niet in orde leek te komen, maar alles heeft zijn reden zegt men dan. Misschien klopt dat wel, want uiteindelijk vond ik een stageplaats bij Forcit (en Actiegericht), een interactief webagency uit de start-up scene van Gent. En misschien was het dat wel wat ik nodig had na de afgelopen jaren.

Ik kwam niet terecht in een vastgeroest bedrijf waar ik voorgekauwde opdrachten gewoon mocht uitvoeren zonder al te veel na te denken. Nee, ik kwam terecht een een jong en klein team waar men openstaat om van elkaar te leren, elkaar te helpen en elkaar aan te moedigen te blijven groeien. Tijdens de afgelopen twaalf weken deed ik dus niet enkel het inboeken van facturen, het versturen van mailtjes en het schrijven van vergaderverslagen. Nee, ik kreeg de kans om de implementatie van een CRM-systeem en een nieuw boekhoudpakket voor te bereiden en van zeer nabij te volgen en een stuk te leiden. Ik kreeg de kans om het project rond het in kaart brengen van het huidige bedrijfsproces mee in kaart te brengen en enkele voorstellen ter verbetering te doen.

Het was trouwens niet alleen werken wat de klok sloeg, er was ook tijd om op een aangename en ontspannen sfeer “werk” te verrichten. Zo was er de hackathon in oktober met verschillende brainstormsessies, keynotes en inspiratiesessies die zeer fijn was om mee te maken. Zo was er de verhuis naar de co-working van Aerey en de bijhorende pers-aandacht.

En buiten al het werk om, ontmoette ik stuk voor stuk mensen die er echt voor gaan, die dromen najagen en die doen! En de zin om zelf te gaan ondernemen is terug aanwezig, iets wat ik de afgelopen jaren wat kwijt was. Het kriebelt, misschien wel meer dan ooit tevoor, en dat is voornamelijk te danken aan de zeer creatieve en inspirerende omgeving waarin ik de afgelopen maanden heb vertoefd, de interessante mensen waar ik mee in aanraking kwam en de inspirerende workshops en lezingen die ik kon bijwonen tijdens mijn stage.

Dat het af en toe hectisch was met de combinatie van het bijhorende schoolwerk ga ik niet ontkennen, maar de quote die me opviel tijdens mijn eerste stagedag, en ook nog steeds uithangt op het nieuwe kantoor, klopt misschien nog het meest van al: “If everything seems under control you’re just not going hard enough”.

Nu de stage erop zit is het zeker geen tijd voor uitslapen en ontspanning. Op 6 januari moet mijn thesis over studium generale ingediend worden, op 12 januari de bachelorproef.

Maar één ding is zeker, maandag niet naar kantoor hoeven te gaan zal vreemd aanvoelen en als een leegte. Het gebrek van het fijne team rondom mij tijdens het werken misschien nog wel het meest.

It was an amazing journey, thanks to everyone @ Forcit and Aerey! You’re guys are awesome!

Geef een reactie

