D-day

Na een intensieve stageperiode, het schrijven van een bachelorproef en een paper voor Studium Generale en twee weken integrale managementcases was het vandaag “D-day” met de mondeling verdediging van mijn bachelorproef.

Uiteraard was het best spannend, want meer dan eens heb ik me tijdens het schrijven van mijn bachelorproef afgevraagd of ik goed bezig was, of ik iets goed aan het schrijven was,…
De laatste week, tijdens de voorbereiding van de verdediging/presentatie van deze ochtend, werd die twijfel weer groter. Ook de fouten, verkeerde interpretaties van een aantal zaken die je plots opvallen maken dat je nog harder gaat twijfelen.

Toen gisteren de printer ook nog eens besloot helemaal te blokkeren en niet meer te printen kwam de stress helemaal en brak het angstzweet me uit. Maar na de kleren voor deze ochtend te strijken kreeg ik de printer terug aan de praat.

Deze ochtend was het dus eindelijk zover. Met heel veel stress wachtte ik in de gang mijn beurt af. Maar eens ik bezig was liep alles vlot en werd het meer een interactieve presentatie waar ik meermaals onderbroken werd door de lectoren met een aantal vragen of aandachtspunten. Na nog enkele vragen diende ik het (vergader)lokaal tijdelijk te verlaten voor een kort overleg tussen hen.

Toen ik terug binnen mocht werd me gemeld dat ik geslaagd was voor het onderdeel ‘Bachelorproef’ (voor de punten is het nog even wachten) en dat men eigenlijk de presentatie beter vond dan de bachelorproef, die bij bepaalde momenten iets te oppervlakkig bleef naar hun mening.

Hoe dan ook zit dit onderdeel er dus ook met alle zekerheid definitief op. En nu is het tijd voor vakantie. En het Lichtfestival dit weekend!

One thought on “D-day

Geef een reactie

