Bucketlist

daniel.fletcher1_1431940838_29

Iedereen heeft wel een lijst met dingen die hij of zijn ooit graag wil doen, meemaken, bezoeken,… en van de lijst afvinken. De welbekende “bucketlist”.

Sommige dingen komen op wel meerdere lijstjes voor, uiteraard. Zo wil ik ooit graag Disneyland Parijs bezoeken. Ik ben er nog nooit geweest, maar al sinds mijn kindertijd is het een droom van mij. Dat is ondertussen dus al een tijdje.  Ooit wil ik ook nog terug naar Legoland in Denemarken. Dat bezocht ik wel al, maar toen was ik 6 jaar. Je kan je voorstellen hoeveel ik me daarvan nog herinner.

Ooit hoop ik ook een roadtrip, als het kan met een Volkswagen busje, maar het zou al fantastisch zijn mocht het lukken dat ooit gewoon te doen, op gelijk welke manier. Echt cool zou het pas worden als ik daarvan ook een documentaire of vlog van kan maken. Tijdens die roadtrip zou ik voornamelijk de koudere landen willen aandoen Denemarken, Estland, Finland, Polen,… Ook zou ik ooit Auschwitz willen bezoeken. Hoe absurd dat misschien ook klinkt.

Om het vooral leuk te houden. Als echte Harry Potter-fan wil ik ooit ook de films bekijken, maar achter elkaar. Een heuse Harry Potter-marathon dus. Nadat ik eerst een echt kussen- en dekenkasteel gebouwd heb. Eventueel wil ik dat kasteel ook wel buiten bouwen, op een terras om dan sterretjes te kijken en buiten te slapen. 

(c) Jolien Durwael
(c) Jolien Durwael

Mijn grootste professionele droom (of ambitie zelfs) is het openen van een eigen koffiebar. Eentje waar je allerhande taarten en gebak kan eten (zelfs als je allergisch bent aan pakweg gluten), brieven kan schrijven of op je gemak een boek komt lezen.

Er is maar één droom waarvoor ik die ambitie opzij wil zetten: trouwen en een warm gezin stichten. Ik ben vast één van de weinige jonge mensen die nog echt wil trouwen, maar ik hoop echt op een ceremoniële dienst, niet op een rapke in het stadhuis.  Met achteraf een groots en gezellig (hipsteralarm!) tuinfeest met lichtjes (of veel sterretjes…). En dan 2 schatjes van kindertjes. In die volgorde.

Wat ik straks wel mag schrappen van mijn bucketlist is gastblogger zijn. Vanavond om 20 uur schrijf ik namelijk over mijn 3 celebrity crushes op Womancrush Wednesday

One thought on “Bucketlist

Geef een reactie

