Dit was 2015

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Het jaar is alweer voorbij gevlogen en het was een jaar vol veranderingen en eindes. Maar ook eentje met meer “ja” op ongeplande dingen, met meer hoop voor wat komen gaat en vooral van nieuwe dromen dromen nu ik andere verwezenlijkt heb.

In februari legde ik bijvoorbeeld mijn laatste examens en verdedigingen af (in augustus moest ik nog wel een herexamen doen uiteindelijk…) en ik eigende me dan ook twee weken welverdiende vakantie toe begin maart. Niks moest en alles mocht. Na al die jaren studeren en de continue schoolstress (schooljaar uit, herexamen, schooljaar in,…) was dat welverdiend om de voorbije jaren een plaatsje te geven.

En dus sprak ik af met Lois, een meisje uit Nederland dat ik begin 2010 leerde kennen op Tumblr. Het werd een fantastische ontmoeting met een enorm fijn persoon in een supergezellige stad (neen echt, als je ooit de kans hebt, bezoek Utrecht!). Een hele maand reizen tijdens een vakantie in één dag.

Het afgelopen kwam Mika ook met een nieuwe plaat en daarmee tourde hij het voorbije half jaar Europa rond. Ik had dankzij het winnen van tickets via Vier tweemaal de kans hem live aan het werk te zien, telkens in zeer fijn en aangenaam gezelschap wat resulteerde in onvergetelijke avonden en concertbelevenissen!

Naast Lois in maart ontmoette ik ook Dea en Nathalie na al die jaren met elkaar spreken op Tumblr. We deden fijne uitstapjes naar het Lichtfestival in Gent en een dagje Brugge (met een bezoek aan het frietmuseum) in de zomer. De mensen achter een digitale foto leren kennen is zo leuk, zeker als ze nog duizenden keren fijner zijn in het echt dan digitaal!

In oktober mocht ik dan weer mijn diploma gaan afhalen in Gent tijdens een echte proclamatieviering met een heuse cap op het hoofd! Een superfijne ervaring en een echte beloning na al die jaren hard werken. De stap om verder te studeren na een BSO-richting was niet de meest logische, maar doe geijkte paden te volgen kom je alleen maar op de drukste plaatsen en mis je steeds de mooiste plekjes. In het leven is dat niet anders. In 2016 hoop ik dan ook een fijne job te vinden die ik met evenveel passie, liefde en goesting kan gaan doen als mijn beëindigde opleiding.

Als er één ding is dat ik het afgelopen jaar meer deed dan ooit tevoor, dan is het is ‘ja’ zeggen tegen onverwachte dingen of dingen waar ik in het verleden sneller (en eigenlijk veel te snel) ‘neen’ tegen zei. Het zorgde er niet alleen voor dat ik op plaatsen kwam waar ik voorheen nog niet geweest was (zoals in Breda met Jolien of genoot van een zomerse fietstocht in oktober met haar), maar vooral dat vriendschappen hechter werden en dat ik meer genoot van al die dingen.

2015 voelde een beetje als een kanteljaar, en ik kan alleen maar hopen dat 2016 meer van dat moois brengt. Onverwachte ontmoetingen, fijne uitjes met warme en mooie mensen, nieuwe dromen, nieuwe plannen en nieuwe verwezenlijkingen. 2015 had alleszins tal van momenten die ik steeds diep in me mee zal dragen.

Geef een reactie

