10 jaar aan het bloggen!

Het is ondertussen tien jaar en een goede week geleden dat ik op 1 februari 2006 begon met bloggen. Eerst op een eigen website, met zelfgeschreven HTML-pagina’s (en dus superveel werk voor iedere update), daarna op Blogger en ondertussen al een heel lange tijd hier op WordPress.

Begonnen uit een grote interesse (die ik nog steeds heb trouwens!) over de veranderingen in het internetlandschap, waar bloggen toen helemaal nieuw was, van Facebook nog geen sprake en Twitteren nog iets was wat vogeltjes deden. Ondertussen is alles sneller, zijn er meer blogs en heb je tal van sociale media waar je bepaalde content kan delen.

Maar toch blog ik nog ontzettend graag. Het is het verhaal bij de foto’s die in foto-albums belanden. Het is het willen delen van dingen die ik goed vind en waar ik van geniet. Van films, boeken, muziek, maar ook van leuke plekjes en koffiebars. Want tussen alle blogs zitten er heel veel gesponsorde blogs, blogs die schrijven over dingen omdat ze daarvoor betaald worden, mogen gooien met talloze prijzen en ga zo maar door. Bloggen is voor mij nog iets dat steeds uit persoonlijk moet zijn, het is alleen op die manier dat je de authenticiteit kan bewaren en zorgt dat mensen je ook werkelijk geloven als je zegt dat je iets goed vindt.

En het is nog steeds ontzettend fijn als je een blogpost schrijft die ontzettend veel gelezen wordt, die plots meer gedeeld wordt dan je had verwacht, die meer reacties losmaakt dan je had kunnen denken. Maar bloggen is vooral nog steeds fijn omdat ik zelf meer dan eens kan teruglezen hoe ik een bepaalde dag of dergelijke meemaakte. Het is, zoals het ooit begon, een echt dagboek. Maar dan openbaar en eentje die ik niet begin met “liefste dagboek,…”.

Bedankt, om al tien jaar te (mee te) lezen. Om foto’s te bekijken. Of af en toe een post te liken. En zo nu en dan te reageren. Bedankt.

6 thoughts on “10 jaar aan het bloggen!

Geef een reactie

