Free Comic Book Day

IMG_3398

Afgelopen zaterdag was het ‘Free Comic Book Day‘, een dag dat wereldwijd verschillende gerenommeerde stripzaken in samenwerking met bekende strip-uitgeverijen een speciale oplage van verschillende titels weggeven om kennis te maken met de strips in kwestie.

Met de komst van Brainfreeze, naast koffiebar ook een comicstore, vond dit jaar voor het eerst die dag ook in Sint-Niklaas plaats. Aangezien het hier geen Suske en Wiske of Familie Kiekeboe betreft (en dat eigenlijk de enige strips zijn die ik ooit las) was het de perfecte gelegenheid om kennis te maken met de comics. En tegelijkertijd ook het perfecte excuus voor een koffie natuurlijk!

Om iedereen de kans te geven te kunnen “proeven” van de comics mocht je per persoon 2 titels kiezen. Als grote fan stond de ‘Doctor Who’-strip sowieso op mijn verlanglijstje, om me verder te verdiepen in de comic-wereld koos ik voor de gekende ‘Assassin’s Creed’ titel.

Met het mooie weer dit weekend had ik ondertussen de kans om de comics te lezen, en eerlijk gezegd moet ik bekennen dat ‘Assassin’s Creed’ niet voor mij weggelegd is en ik de clue van het eerste kortverhaal niet snapte. Het tweede leek me dan wel weer spannend, maar die is ‘too be continued…’

‘Doctor Who’ vond ik dan echter wel weer fijn om te lezen, al blijft het natuurlijk helemaal anders dan de televisie-reeks, maar ik overweeg misschien wel om enkele comics uit de reeks aan te schaffen binnenkort. Zoals gezegd, ideaal dus om een beetje bekend te worden met de comic-wereld en/of nieuwe titels!

Geef een reactie

