Dagje Antwerpen met Lois

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Na mijn bezoek aan Utrecht vorig jaar en aan Amsterdam eerder dit jaar zakte Lois vandaag af naar Antwerpen, en dat werd een fijn weerzien.

Ondanks dat ik al van kinds af aan de Meir ken als dé winkelstraat van België ben ik echter niet zo thuis in Antwerpen. Uiteraard weet ik het Steen zijn (maar zo’n groots kasteel oogt dat ook weer niet), maar echte hotspots voor toeristen op het Rubenshuis na zou ik niet zo weten zijn. Desalniettemin kon ik Lois voldoende zaken voorstellen te gaan bezichtigen/bezoeken/bekijken/ontdekken.

Uiteraard kan je niet anders dat de winkelstraat doorkruisen als je met de trein in Antwerpen arriveert. We bezochten dus niet alleen de knappe Stadsfeestzaal maar ook enkele winkels. Kort na de middag begonnen de buikjes te knorren en dus was het tijd voor lunch. En wat kan je anders dan een frituur bezoeken als je gasten uit Nederland hebt? Richting frituur Number One dus!

Met gevulde maagjes wandelden we via het Steen richting ’t Eilandje voor een bezoek aan het MAS. Het panoramadak biedt lang niet het uitzicht dat het Dom biedt, maar altijd fijn om Antwerpen vanuit de hoogte te zien. De foto’s die de trappen sieren trokken wel onze aandacht, een mooie kruising tussen de Antwerpenaren van vroeger en nu, recht uit het leven gegrepen. Een knappe fotoreeks. In de MAS-shop ontdekten we het boekje met Vlaamse dialecten en werd ik meteen door Lois aan een test onderworpen. ‘Gibberen’ en ‘bakkes’ kon ik nog vertalen, maar het netjes uitgesproken ‘draai’ wist ik niet aan ‘drie’ te linken….

Van het MAS richting Maurice Coffee & Knits voor een lekkere tas koffie (en chocolademelk) met taart. Ontzettend gezellig bijbabbelen met al het lekkers in de knusse en gezellige koffiebar. Voor Lois terugkeerde naar Utrecht bezochten we snel nog de Christmas pop-up die de Forever 21 tijdelijk opvult en je al in Kerstsferen brengt en liepen we nog snel even binnen in The Chocolate Line zodat Lois ook huiswaarts kon keren met échte Belgische chocolade.

Een ontzettend fijne dag die veel te snel voorbij vloog!

Geef een reactie

