Marshall Major 2

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Na enkele jaren van trouwe dienst was mijn geliefde Sony hoofdtelefoon aan het begeven. Het “leer” van de oorschelpen was aan het afslijten, de aansluiting maakte met gekraak nu en dan duidelijk dat ook hij af en toe niet in de juiste draai zat. Kortom, ik moest op zoek naar een nieuwe hoofdtelefoon. Geen oortjes, want die aansluitingen begeven het veel te snel bij frequent gebruik (en dat is dan wel gedeelte nu ik niet meer dagelijks trein, maar toch…) maar ook de kwaliteit van het geluid als het volume zijn bij zo’n oortjes beperkt.

Omdat mijn Sony eigenlijk vrij betaalbaar was en subliem geluid leverde (echt waar) zou het een moeilijke zoektocht worden, want het enige minpunt was het afsluiten van het geluid voor de omgeving (en omgekeerd, van het omgevingsgeluid).

Uiteindelijk kwam ik terecht bij de Marshall Major 2, de opvolger van de Marshall Major. Die viel dan wel iets duurder uit dan zijn voorganger, ook de opvolger van mijn geliefde hoofdtelefoon was ondertussen wat duurder geworden. Ondertussen heb ik de Marshall Major 2 al een maand in mijn bezit en ben ik best tevreden over de hoofdtelefoon.

De klanken klinken dan wel minder ruim dan ze deden bij mijn vorige hoofdtelefoon, weet Marshall nog steeds te zorgen voor een mooie klankwarmte. De hoofdtelefoon blijft overeind bij verschillende genres muziek, en dat acht ik persoonlijk wel een win (vanwege mijn brede voorkeur aan genres…). Ook de kabel kan uitgeplugd worden en hoeft maar langs één van de twee oorschelpen ingeplugd worden, welke kan je zelf kiezen. Dat zorgt ervoor dat de vrije connector kan gebruikt worden om een tweede headset of oortjes aan te koppelen zodat een vriend(in) makkelijk mee kan luisteren. Het feit dat in de kabel ook een stukje “telefoonsnoer” voorzien werd maakt de kabel extra rekbaar. Plus voor connectie met smartphones is de knop om telefoons op te nemen die tevens een microfoontje bevat.

Geef een reactie

