Dit was 2016…

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Heel misschien ben ik wat laat aan, want de eerste maand van het nieuwe jaar is al quasi halverwege, maar ik doe alsnog graag eens een throwback naar het voorbije jaar. Omdat terugblikken minstens zo mooi en belangrijk is als vooruitblikken.

Het afgelopen jaar deed ik van ‘Komen eten’ met vrienden, en zo stond ik plots op een housewarming van een goede vriendin in voor de hapjes. Iets waar ik best wel voldoening uit kon halen omdat ik voor het eerst voor niet-familie (en grote aantallen) in de keuken stond, maar dat helemaal een geslaagd experiment was en uitmondde in een bijzonder gezellige avond.

2016 was ook het jaar waarin koffie zijn weg vond naar Sint-Niklaas, samen met steengoede comics of een fantasy-boek kan je terecht bij Brainfreeze. Veel meer dan enkel een koffiebar of een comicstore en een enorme aanrader voor alle liefhebbers van het game-, comic- of fantasy-genre (en de goede koffie).

Het was ook fijne uitjes met fijne vrienden. Saskia bijvoorbeeld voor het eerst Gent laten zien. Of Lois Antwerpen tonen wanneer ze in oktober op bezoek kwam uit Nederland. Samen een frietje delen en genieten van een heerlijke tas koffie met een lekker stuk taart bij Maurice Coffee and Knitwear. Een filmavondje bij mij thuis met pizza of frietjes van de frituur.

Maar het was in mei ook aanschuiven bij George Clooney voor de koffie en op de bank bij Robbie Williams tijdens mijn eerste bezoek aan Amsterdam, een gezellige reis waar ik ondanks een plannetje toch slaagde te verdwalen in de vele straatjes en zo niet tot op het Begijnhof geraakte.

Een weekje later mocht ik op sollicitatiegesprek waar ik sinds deze week vast aan de slag ben en reeds een half jaar op interimbasis heb gewerkt, een boeiende plek met iedere dag nieuwe uitdagingen.

Maar naast werk was er ook nog voldoende ontspanning, zo ging ik met de mama prachtige tall ships bewonderen die dit jaar nog eens langs Antwerpen passeerden en met de zus naar Plopsaland (wat dankzij de NMBS en vooral de vrachtwagenbestuurder die de bovenkabels kapot trok al een reis op zich was) waar ik Samson & Gert nog eens live zag.

2016 was goed en mooi, maar ik kijk nu al uit naar 2017 met nog meer van dat moois!

Geef een reactie

