Stroopwafelkoekjes

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Toen ik afgelopen week in de Hema de pot met een mix voor stroopwafelkoekjes zag moest ik hem gewoon meenemen om er dit weekend mee aan de slag te gaan. Zelf hoe je anders op een ei en wat zachte boter na niks in huis te hebben, lekker gemakkelijk dus.

Je mengt de inhoud van de pot samen met dat ei en de zachte boter en in een handomdraai heb je deeg voor de koekjes. Ze raden aan om een beetje van de stroopwafelkruimels achter te houden om op de koekjes te drukken wanneer ze net uit de oven komen, ook gene probleem want alle ingrediënten zitten gelaagd in de pot.

De oven opwarmen en de ovenplaat ondertussen ‘vullen’ met zo’n 16 koekjes, twintig minuutjes in de oven en klaar! Het klinkt te simpel om waar te zijn en wanneer ik na vijf minuten terugkeer naar de oven voor een blik over mijn werk te werpen stel ik vast dat alle ‘koekjes’ uitgelopen zijn en ondertussen de hele bakplaat vullen met één grote koek.

Ik gok dat ik de boter iets te zacht maakte waardoor het wat fout liep, dus snel weer alles in een pot overgieten en van vooraf aan beginnen. Deze keer is de substantie duidelijk al wat vaster en slaag ik er wel in om balletjes te maken en wat plat te drukken zodat ze koekjes vormen.

Wanneer ik de ovenplaat net geen half uur later weer uit de oven haal ruikt het huis heerlijk naar een lekkere stroopwafel-geur en zien de koekjes er goed uit. Ze zien er overigens niet alleen goed uit, ze zijn nog eens echt lekker ook! En dus helemaal niet moeilijk om te maken!

Alleen maar liefde voor Hema!

Geef een reactie

