Liefde voor Muziek

Het derde seizoen van ‘Liefde voor Muziek’ zit er weer op en met Bart Peeters en de jongens van Clouseau waren er deze keer echt grote kleppers uit de Vlaamse muziekwereld mee. Revelaties van dit seizoen waren voor mij ook wel Gers Pardoel die liet blijken dat hij wel wat meer kon dan ‘Ik neem je mee’ en Josje Huisman die haar muzikaal zeker sterk op de kaart heeft gezet en wel enig zicht gaf op waar ze naar toe wil mocht ze ooit een solo-album maken. Komende maandag staat ons nog één aflevering te wachten met beelden van de repetities en meer beelden van in het Spaanse zomerverblijf. Ik geef jullie alvast een recap naar mijn favoriete covers van dit seizoen!

In de eerste aflevering stond Natalia in de spotlight. Het leverde meteen ook het eerste nummer op dat hoog in de Ultratop zou scoren, en naar mijn mening ook het meest sterke nummer van de aflevering was.

Clouseau – Ik Wil Je Terug (origineel Natalia – I Want You Back)

Tijdens de tweede aflevering mocht Josje plaatsnemen als afgezante van het K3-repetoire. Deze aflevering liet zien dat sterke (kinder)muziek ook steeds overeind blijft, wat je er ook mee doet. Miguel Wiels mag met andere woorden meer dan fier zijn op zijn werk. Zo mocht Clouseau de aflevering openen met een fantastische versie van ‘De Drums Gaan Boem’.

Clouseau – Drums Go Boom (origineel K3 – De Drums Gaan Boem)

Maar ook Natalia kwam tijdens die aflevering sterk uit de hoek met haar prachtige en pakkende versie van ‘Je Hebt een Vriend’.

Natalia – You’ve Got a Friend (origineel K3 – Je Hebt een Vriend)

Tijdens de derde aflevering  stond Isabelle A in de schijnwerpers. Ook daar bewees Clouseau weer dat ze misschien soms muzikaal onderschat worden. ‘Lekker Beest’ was dan wel afwezig maar ‘Helemaal Alleen’ werd ook door Gers Pardoel gebracht, en daardoor ontstond er meteen een unicum in de reeks dat één nummer twee keer gebracht werd.

Clouseau – Helemaal Alleen (origineel Isabelle A – Helemaal Alleen)

Ook Josje kwam geweldig verrassend uit de hoek met een fantastische versie van ‘Ik Laat Je Nooit Meer gaan’!

Josje Huisman – Ik Laat Je Nooit Meer Gaan (origineel Isabelle A – Ik Laat Je Nooit Meer Gaan)

Vrouwen eerst in de reeks, dus als laatste vrouw stond Lady Linn in de vierde aflevering in de belangstelling. Bij het grote publiek vooral bekend van ‘I Don’t Wanna Dance’ en haar jazzy-muziek. VTM gooide dan wel vaak met de term ‘Clouseau rockt’ op hun sociale media, maar in deze aflevering deden ze hun ballad echt rocken.

Clouseau – Langzaam (origineel Lady Linn – Slowly)

Tijdens deze aflevering kwam ook voor het eerst in de reeks het kunnen van Gers Pardoel naar voren (naar mijn mening toch dan). Hij bracht daar een fantastische versie van ‘Love Affair’ met heel veel humor.

Gers Pardoel – Love Affair (Lady Linn – Love Affair)

Bart Peeters was de eerste mannelijke artiest die gevierd werd. Ondertussen al meer dan een decennia solo fantastisch werk aan het afleveren, maar uiteraard maakte hij ooit ook deel uit van de wereldberoemde band ‘The Radios’. Voldoende nummers dus om uit te kiezen. Josje koos bijvoorbeeld voor mijn lievelingsnummer uit het solowerk van Bart Peeters.

Josje Huisman – Ontdooi Me (origineel Bart Peeters – Ontdooi Me)

Clouseau durfde het wel aan om iets uit het repertoire van The Radios te kiezen, ze gingen zelfs een stapje verder door voor ‘She Goes Nana’ te kiezen, een nummer dat Bart Peeters al jaren niet meer speelt uit respect voor Robert Mosuse. Ze maakten er echter een fantastische Clouseau-versie van.

Clouseau – Alles Voor Mij (origineel The Radios – She Goes Nana)

En Bart Peeters sloot zijn eigen aflevering af met een geweldige en funky cover die hij opdroeg aan zijn vrouw:

Bart Peeters – Als Je Met Je Billen en Heupen Shaket (origineel Johnny Watson – Booty Ooty)

Tijdens de voorlaatste aflevering mochten de artiesten zich verdiepen in het werk van Gers Pardoel, dat dit al verrassende covers zou opbrengen stond op voorhand al vast. Josje ging zelfs aan het rappen!

Josje Huisman – Bagagedrager (origineel Gers Pardoel – Bagagedrager)

‘Broodje Bakpao’ was voor mij zo’n dikke vijf jaar geleden één van de meest gehate nummers dat (naar mijn zin te) vaak op de radio gedraaid werd. Bart Peeters pakte dat in deze aflevering onder handen zodat het nog steeds over niks gaat maar wel beluisterbaar werd. En Josje, die had ook een verrassende rol in dit nummer! 😉

Bart Peeters & Josje Huisman – Broodje Bakpao (origineel The Opposites ft. Sef & Gers Pardoel – Broodje Bakpao)

En Gers hoeft niet onder te doen voor Bart Peeters als het het afsluiten van de eigen aflevering betreft. Met een geweldige versie van het zomerse ‘Million Voices’ bedankte hij de anderen voor hun covers.

Gers Pardoel – Zo Bijzonder (origineel Otto Knows – Million Voices)

Tijdens de laatste aflevering stonden Koen en Kris Wauters, of Clouseau, in de spotlights. Met het grootste repertoire hadden de anderen meer dan keuze genoeg om uit te kiezen, toch was dit voor mij een licht ontgoochelende aflevering na de voorbije drie afleveringen waar heuse pareltjes tussen zaten. Josje maakte dan wel iets mysterieus van ‘Daar Gaat Ze’, Natalia haar versie van ‘Ik Wil Niet Dat Je Weggaat’ werd en naar mijn mening, pas echt goed op het einde. Misschien zijn de nummers van Clouseau te gekend op hun manier dat het moeilijk goed te coveren valt. Zelf bracht Clouseau een mooie versie van ‘Our House’.

Josje Huisman – Daar Gaat Ze (origineel Clouseau – Daar Gaat Ze)

Natalia – You Don’t Want Me To Go (origineel Clouseau – Ik Wil Niet Dat Je Weggaat)

Clouseau – Our House (origineel Crosby, Stills, Nash & Young – Our House)

Het overtreffen van dit seizoen bij een nieuwe reeks wordt echter al moeilijk als je ’t mij vraagt, want er zitten zeker voldoende covers tussen die op zich zelf staan met voldoende hitpotentieel!

 

 

 

Geef een reactie

