Disneyland Paris (dag 3)

Lees hier over dag 1 en dag 2.

Deze diashow vereist JavaScript.

Op zondag, de derde dag van onze trip, was de vermoeidheid al wat ingetreden. Deze keer geen afspraak met Mickey en vrienden voor het ontbijt, dus sliepen we een beetje langer en schoven bijgevolg ook iets later aan in het hotelrestaurant voor ons ontbijt. In tegenstelling tot de dag ervoor minder gezellig aangekleed en was alles iets minder krokant en warm. Desalnietemin was er een ruime keuze en konden de buikjes zeker rond gegeten worden.

Voordat we aan onze laatste dag in het park begonnen stond het inpakken van onze koffers nog op onze programma. Gelukkig was alles ondertussen reeds opgedroogd, maar ook de souvenirs moesten nu reeds een plaatsje krijgen om veilig richting huis te reizen. Iets voor 9 uur konden we richting het bagagedepot zodat onze koffers ’s avonds al netjes op ons zullen staan te wachten bij de Disney Express balie in het station. Na een korte en vlugge check-out uit het hotel gaat het nog één laatste keer richting Disneyland!

Op de laatste dag hebben we een lijstje van attracties die we zeker nog (eens) willen doen en die krijgen hoe dan ook voorrang. Wanneer we Main Street USA uitwandelen zien we de PhotoPass-plaats vlak voor het kasteel met een bijzonder korte rij. Eerste ‘attractie’ van de dag wordt dus nogmaals een photoshoot voor het kasteel. Ideaal om het weekend af te sluiten! 😉 Ondanks de vermoeidheid weten we de breedste glimlach op ons gezicht te toveren en blijkt de castmember die de fotograaf vergezeld ook Belgisch te zijn. De wereld is klein!

Na de foto’s gaat het richting Pirates of the Caribbean, The Big Thunder Mountain, Peter Pan, It’s a Small World en vlak voor de middag gaan we richting Walt Disney Studios Park voor Ratatouille met onze fast pass van de de dag ervoor. Op nog geen kwartiertje tijd is het al aan ons en kunnen we alsnog de gehele attractie bewonderen, al is een deel van het verrassingseffect natuurlijk weg. Net zoals de een dag eerder zijn alle andere attracties veel te druk (wachttijden boven een anderhalf uur) en we besluiten al snel om gewoon weer richting Disneyland zelf te gaan.

We stappen in de gondels bij Sneeuwwitje en ook bij Pinnokio. We worden vooral door elkaar geschud in een best rustige attractie. Het is alweer richting 14 uur aan het gaan en dus tijd voor de buikjes rond te eten. Om niet al te veel tijd te verliezen kiezen we deze keer voor een park-restaurant met fish and chips in het aanbod. Het smaakt fletser dan gelijk welke maaltijd we eerder al genoten in Disneyland en zijn dan ook een beetje ontgoocheld.

Vanaf dan bezoeken we de shops om alsnog wat souvenirs op te pikken en mag Saskia achter het stuur kruipen in Autotopia en weet ik haar te overtreffen bij Buzz Lightyear, ik beland zomaar eventjes in level 4. *Trots*

Tegen 17 uur begint de vermoeidheid toch van ons enthousiasme te winnen en slenteren we richting Main Street voor de laatste winkeltjes (Hey Saskia, ik wil nog een cd! En een shirt! En sleutelhangers!) en tegen half zes belanden we uiteindelijk in Disney Village op een terras. We zien er nog de Village Rock parade met prachtige wagens en motors van weleer passeren voor we richting station gaan waar we tegen 18u onze bagage dienen op te pikken.

Wanneer we onze bagage snel hebben kunnen ophalen bij de Disney Express, een sanitaire stop hebben gemaakt en vastgesteld dat er geen eten te bespeuren is in het station na 18u merken we plots op dat onze trein vertraging heeft. Zo’n anderhalf uur om precies te zien. Het geeft wat paniek, maar uiteindelijk moeten zowel Saskia en ik nog thuis geraken. Om het lange wachten op te vullen beginnen we met het spelletje dat ieder om de beurt een woord moet zeggen dat begint met de laatste letter van het vorige woord. Het meest kinderlijke spelletje zal ons toch enigszins weten te entertainen tot onze trein aankomt.

Alleen die trein verschijnt met zo’n twee uur en half vertraging. Ondertussen hebben we ons spelletje een aantal keer onderbroken om van het kastje naar de muur en terug gestuurd te worden door het personeel van SNCF waar niemand echt een antwoord durft, wil, kan of mag geven én waar alle gestrande reizigers niet te woord of opgevangen worden. Het vormt een beetje een domper op ons weekend, althans toch op dat moment. Ondertussen weten we beide dat thuis geraken met de treinen in België zo goed als zeker geen optie meer is en dienen we de trainmanager aan te spreken.

Wanneer we die opzoeken op de trein verteld die ons doodleuk dat het pas zijn Belgische collega zal zijn die ons kan helpen. Alleen zal er nooit een Belgische collega komen op de trein. Wanneer we in Brussel aankomen zijn we beiden eigenlijk veel te moe om nog veel kastjes en muren te zien en willen we, nu het bijna 12 uur is, toch vooral ons bed zien. In het station worden we naar NMBS Europa begeleidt die ons melden dat we met de taxi thuis zullen geraken… Tot ze vaststellen dat onze tickets van de TGV maar van Disneyland naar Brussel-Zuid gaan en dat het dus eigenlijk een zaak is voor NMBS zelf. Waarvan het loket reeds gesloten is. Gelukkig treffen we fijne medewerkers en wordt er toch een taxi voor ons geboekt en kunnen we alsnog veilig, moe en voldaan naar huis.

We zijn ondertussen bijna een maand verder en de derde dag is vooral een sterk reisverhaal geworden van een fantastisch Disney-trip vol magie! Het was een enorm fijn weekend met Saskia, een droom die uitkwam en het hele lange wachten meer dan waard. Sinds ik terug ben zit ik nog dagelijks met een portie heimwee naar Disneyland. Terug ga ik dus sowieso. En samen met Saskia misschien wel alle vijf andere Disney-resorts bezoeken in de wereld. En Kerst vieren in Disneyland Parijs?

Een gedachte over “Disneyland Paris (dag 3)