Kinderen voor Kinderen

Het is eigenlijk door de blogpost van Laura dat ik me Kinderen voor Kinderen plots weer herinnerde, het wordt in België al jaren niet meer uitgezonden natuurlijk, maar in de kleuter- en lagere school werden de “hits” zo nu en dan wel nog eens gedraaid.

In een heel ver verleden (ondertussen) had ik (quasi) alle afleveringen van de shows die Bart Peeters presenteerde op videocassette’s voor de Betamax, de toenmalige concurrent van de VHS (zoals enkele jaren terug BluRay vs HD-DVD). Toen onze Betamax kapot ging en niet meer hersteld kon worden was het dus logischere wijs exit videocassete’s van Kinderen voor Kinderen.

Het intro-wijsje vond ik echter altijd super, niet zozeer omdat de tekst zo knap was (al blijft die wel plakken, dus u weze gewaarschuwd!) maar wel voor de blokjes op het einde die het logo vormden van Kinderen voor Kinderen. Om één of andere reden werd ik altijd heel vrolijk van ’t zien van die blokjes!

Kinderen voor Kinderen tune

Elke ochtend wordt ik wakker met een wijsje in m’n hoofd… Die bleef ook altijd plakken, of wie kent deze niet “Ik heb zo wa-wa-wa-waanzinnig gedroomd…”. En “Op een onbewoon ei-eiheiland”. Alle mensen die begin de jaren ’90 werden geboren kunnen ze vast stuk voor stuk meezingen, net zoals de echte Samson & Gert-hits vormen het klassiekers van onze jeugd…

Ik denk dat ik volgende week echt oud wordt als ik de video’s bekijk…

Wakker met een wijsje

Onbewoond eiland

Ik heb zo waanzinnig gedroomd

 

Een gedachte over “Kinderen voor Kinderen

  1. Om de één of andere reden (misschien omdat ze vaak gedraaid zijn) vind ik juist de bekendste liedjes, die jij dus hierboven zet, eigenlijk niet zo leuk.
    Wel jammer dat het niet meer op de Belgische tv is!

    Like

Plaats een reactie